Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 1 december 2020

Scroll to top

Top

Dirty Denims maken Virtual Reality!

Dirty Denims maken Virtual Reality!
Guido Segers

De Eindhovense rockers van The Dirty Denims brengen hun nieuwe single Virtual Reality wel op een heel speciale manier uit. Woensdag 13 september staat de Effenaar bol van innovatie en high-tech experimenten. Dat in combinatie met een old school hardrock/powerpop show van The Dirty Denims is op z’n minst uniek te noemen. Zaal open: 20.00 uur. Entree: gratis.

Tijdens deze avond zie je de presentatie van het nummer ‘Virtual Reality’ van de Eindhovense rockers The Dirty Denims met een echte 360 video, een virtuele pop-up speeldoos én een live show met bijzondere augmented reality toevoegingen. Maar dat is niet alles; je ervaart letterlijk de toekomst tijdens een avond met de nieuwste technieken op het gebied van o.a. virtual reality: je speelt met instrumenten uit de toekomst (OWOW) en waant je in een speeltuin met de nieuwste toepassingen op het gebied van techniek en muziek. Een avatar maken van jezelf? Vanavond kan het! Virtueel drummen? Check! Effenaar posters die tot leven komen? Yes!

The Dirty Denims

Google op “Happy Hardrock” en je komt uit bij dit Eindhovense viertal, dat bestaat uit 2 zweterige kerels en 2 sexy rockchicks. Hun muziek is een mix van hardrock, rock ’n roll, powerpop, een vleugje punkrock en klinkt als AC/DC, Joan Jett, Blondie, Kiss, The Romantics en The Ramones. Ze speelden o.a. op Lowlands, Rockin’ Park, Zwarte Cross en Bospop en deden support van o.a. Slash, Golden Earring, Extreme, Cheap Trick en Steel Panther. Met het nummer ’24-7-365′ werden ze 3FM Serious Talent, speelden ze in De Wereld Draait Door en haalden ze zelfs de soundtrack van de Zweedse én Belgische Comedy Central.

Effenaar Smart Venue

Effenaar Experiences is onderdeel van Effenaar Smart Venue, dat ruimte biedt aan innovatieve, high-tech experimenten op het gebied van o.a. virtual en augmented reality, full body scans, 3d printing en big data. Samen met artiesten, scholen en bedrijven uit de regio stellen ze de vragen; Wat kunnen we ermee en waar gaat het heen? Uiteraard zullen daaruit ook erg toffe dingen ontstaan, waarmee ze aan de show van de toekomst bouwen.